NKK Drammen

Da var Drammenshelga overstått, en helg jeg har sett fram til lenge. Lørdagen var det tid for mitt første elevarbeid som ringsekretær, og jeg fikk en pangstart med 90 påmeldte pudler i alle størrelsesvarianter. Jeg var veldig glad da jeg så jeg skulle få gå for Aud Fossum, da hun er utrolig hyggelig som ringsekretær. Dommer Lisbeth Campbell var også kjempehyggelig, og det gjorde det til en super dag i ringen. Jeg fikk være med på både kommisjonsmåling og utdeling av fargecacib i praksis. Utstillerne var også veldig flinke og stort sett presise, så det ble en flott dag! Det tok selvfølgelig litt tid å komme inn i rutinene med sløyfer, premielister osv., men det hele ble vel rodd i havn synes jeg, og også Aud og Lisbeth. Resultat: bestått, med meget godt på alle punkter!

Søndagen startet med sheltie, der jeg hadde meldt på Sirius. Dommer var Kitty Sjong, Danmark. Det var 3 hannhunder i unghundklassen, og Sirius var den eneste med excellent, men fikk ikke mer pga han ikke viste ørene under bevegelse! Jeg pleier sjelden å reagere på premieringen jeg får, men når ALT annet var så bra, og dette trakk ned (det står i standarden at de kan ha ørene bakover ved bevegelse, men oppmerksom mot eier i stående), synes jeg det er noe spesielt.

Nuvel, lite å få gjort med det, så jeg løp ned igjen til aussieringen. Det var noen raser før oss, bl.a. schäfer, og her ble jeg hanket inn som handler på et par hunder. Først var jeg inne med Robbie Williams (<3) av Quantos, en vakker junior hannhund som jeg handlet til 2BHK med cert! Deretter var det Ch Yeza av Quantos som jeg har vist noen ganger tidligere, og hun ble nr. 2 i CHK bak Zanta, og endte som 3BTK.

Deretter gikk vi direkte over på juniorklasse aussie. Det var 16 påmeldte for Jesper Andersson, Sverige, men det var noen som ikke møtte. Det var to juniorhanner, Avalon og en fra New Thinking. Etter mange runder og nøye kikking bestemte dommeren seg for å sette Avalon først, og begge to fikk CK. I beste hannhund ble han slått på målstreken av veteranhannen, men endte da som 2BHK med cert, da veteranen var champion. Deretter var det en masse tisper, og mange farger ble delt ut før det til slutt ble Tibra sin tur, alene i championklassen. Hun ble belønnet med CK, og vi ble i ringen til beste tispeklasse. Der løp hun seg fram, og ble beste tispe med cacib 🙂 Lilly til Nina ble nr. 2 med certet igjen! Helt til slutt ble hun også BIR, og hannhunden BIM.

Deretter var det litt venting før gruppa, og det ble bare varmere og varmere før den startet. Det var om å gjøre å holde seg i skyggen lengst mulig, men man blir jo stående en god stund i oppsamlingsringen også, så hundene ble veldig varme. Heldigvis er det likt for alle. Tibra ble plukket ut blant de 6 beste, men dessverre holdt det ikke til plassering denne gangen.

Helt på tampen av dagen ble jeg hanket inn til schäfer igjen for å vise Ch Videlius av Quantos i konkurransen om beste veteran. Overtok Vicky idet de var på vei ut fra BIS oppdrett, og løp inn først av alle i supert driv. Schäfere er utrolig kule å handle når de funker, spesielt i så stor ring! Følte jeg hadde god kontakt med henne, og hun sto tålig bra, men løp mye bedre. Og det holdt til å bli BEST IN SHOW veteran det! Kjempekult 😀

Tusen takk til Fie, Linda, Bente-Lise, Siri, Tatijana og Lise/Totten for bilder! Og takk til alle venner og kjente for en superkoselig helg 🙂

 

 

 

1 thought on “NKK Drammen

Leave a comment